Strona główna
E-commerce
Tutaj jesteś

Czym jest pozycjonowanie lokalne i dlaczego jest ono ważne?

E-commerce Data publikacji - 14 listopada 2021 Autor - Redakcja biuroszkola.pl
Czym jest pozycjonowanie lokalne i dlaczego jest ono ważne?


Pozycjonowanie lokalne i geolokacja

Pozycjonowanie lokalne to pojęcie ściśle związane z geolokacją, która wykorzystywana jest w popularnych przeglądarkach internetowych. Geolokalizacja google umożliwia generowanie wyników dla zapytań z uwzględnieniem wskazanej lokalizacji danego użytkownika, w tym na przykład sklepu lub punktu usługowego. Technologia ta opiera się na systemach GPS i współrzędnych geograficznych, a także na geolokalizacji IP użytkownika. Warto zauważyć, że historia lokalizacji google jest istotnym elementem w procesie personalizacji wyników wyszukiwania.

Pozycjonowanie lokalne – jaki jest jego cel? 

Jak wspomniano powyżej, celem pozycjonowania lokalnego jest powiązanie danej oferty, w tym sprzedaży lub usługi z konkretną okolicą, którą może być na przykład miasto lub dzielnica. Geolokalizacja adresu pozwala na precyzyjne określenie położenia firmy. Ponadto, pozycjonowanie pozwala na wyświetlanie wyników dotyczących danej oferty na wysokiej pozycji w mapach Google i Google Moja Firma, co w znacznym stopniu przekłada się na rozpowszechnienie informacji na temat danego podmiotu, zwiększenie widoczności jego witryny oraz wymierne zyski.

Badania jasno bowiem pokazują, że większość internautów preferuje wyszukiwania lokalne, kosztem frazy ogólnej. Ponadto, preferencje te wpływają na późniejsze decyzje zakupowe oraz nawiązywanie bezpośredniego kontaktu kupującego ze sprzedającym. Nie można również zapominać o tym, że frazy lokalne wpisywane są nie tylko przez osoby zamieszkujące dany obszar, ale również przez te, które znajdują się na nim chwilowo, na przykład w związku z podróżą. Personalizacja wyników wyszukiwania oparta na lokalizacji użytkownika jest istotnym elementem tego procesu, wykorzystującym dane geolokalizacyjne.

Pozycjonowanie lokalne – typowe branże

Wśród najbardziej popularnych zapytań dotyczących oferty rynku lokalnego, użytkownicy internetu zgodnie wymieniają: 

  • gastronomię, 

  • rozrywkę, 

  • usługi, 

  • sklepy, 

  • zdrowie, 

  • pomoc drogową. 

Dla tych branż, marketing online oparty na lokalnym SEO jest szczególnie istotny. Wykorzystanie geolokalizacyjnych danych pozwala na lepsze dopasowanie oferty do potrzeb klientów w danym obszarze.

Skuteczne pozycjonowanie lokalne

Aby zwiększyć skuteczność pozycjonowania lokalnego, a tym samym podnieść szanse nawiązania kontaktu z kupującym i finalizacji transakcji, należy wykonać szereg działań w ramach pozycjonowania stron. Dotyczą one między innymi: 

  • zaakcentowania słów kluczowych związanych z lokalizacją, 

  • uzyskania pozytywnych opinii klientów 

  • stworzenia sprawnie i szybko działającej wersji strony internetowej dla urządzeń mobilnych.

    Wykorzystanie Places API może znacznie ułatwić integrację danych lokalizacyjnych z witryną.

Efektywne pozycjonowanie lokalne – na co należy zwrócić uwagę

Jak zaznaczono, skuteczne pozycjonowanie lokalne wymaga swoistej optymalizacji strony internetowej.  Wszystkie informacje zawarte na witrynie muszą być na bieżąco aktualizowane oraz przede wszystkim precyzyjne. Tworzenie podstron lokalnych może znacznie poprawić widoczność firmy w wynikach wyszukiwania dla konkretnych lokalizacji. W tym wypadku, dane kontaktowe należy uzupełnić również o wycinek mapy z zaznaczoną lokalizacją oraz propozycją dojazdu. Ponadto, warto dodać informacje o godzinach otwarcia. Nieodzownym elementem jest stworzenie wizytówki Google lub Profilu Firmy w Google oraz uzupełnianie jej o informacje na temat stałej oraz bieżącej oferty podmiotu. Opis firmy powinien zawierać istotne informacje i słowa kluczowe związane z lokalizacją.

Jak więc działa pozycjonowanie lokalne? Wykorzystanie ip geolokalizacja pozwala na dokładniejsze określenie położenia użytkownika, co może być szczególnie przydatne w przypadku firm działających w wielu lokalizacjach. Dzięki temu można dostosować treść strony do konkretnego regionu, w którym znajduje się potencjalny klient. Pamiętajmy, że moja lokalizacja współrzędne to informacja, którą użytkownicy często sprawdzają, szukając najbliższych punktów usługowych czy sklepów.

Jak budować pewność siebie w pracy? Praktyczne wskazówki na drodze do zawodowego sukcesu

Redakcja biuroszkola.pl

Nasz zespół to doświadczeni specjaliści, którzy doradzają w szerokim zakresie tematów związanych z biznesem, e-commerce, nauką, pracą oraz rozwojem osobistym. Dzielimy się profesjonalną wiedzą na temat rozwoju, nauki i innych kluczowych obszarów, które wspierają Twój sukces. Każdy artykuł, który publikujemy, oparty jest na praktycznych doświadczeniach i dogłębnej analizie, by dostarczyć Ci wartościowe i aktualne informacje.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Jesteś zainteresowany reklamą?