Sklepy e-commerce obecnie są chyba najpopularniejszymi kanałami sprzedaży, niezależnie od tego czy patrzy się na nie z perspektywy klienta, czy też z perspektywy przedsiębiorcy. Jednak nawet w handlu internetowym wyróżnia się różne modele sklepów, które różnią się od siebie pod bardzo wieloma względami. Jednym z lepszych modeli wydaje się być sklep typu marketplace, a z jego pomocą można osiągnąć stosunkowo łatwy sukces. Dlatego w tym artykule skupimy się na omówieniu zagadnienia „targowisk internetowych”.
Internetowy marketplace co to znaczy?
Sklepy e-commerce typu marketplace to miejsca, w których zbiera się wielu sprzedawców w celu wystawiania bardzo zróżnicowanych ofert w jednym miejscu. Działają one praktycznie tak samo jak targowiska stacjonarne, ale zwykle znajdują się na nich setki, a czasami nawet tysiące różnych sprzedawców. W rezultacie w największych e-sklepach marketplace można znaleźć praktycznie wszystko. Należy jednak pamiętać, że zarówno klienci, jak i sprzedawcy muszą dostosowywać się do tych samych zasad regulaminu platformy internetowej.
„Targowisko internetowe” z perspektywy właściciela strony
Można by się zastanawiać jaki jest cel zakładania sklepu e-commerce marketplace, skoro to osoby trzecie pozyskują dzięki niemu klientów, a co za tym idzie, zarabiają pieniądze. Należy jednak podkreślić, że sprzedaż za pośrednictwem „targowiska internetowego” prawie nigdy nie jest w pełni darmowa. Zwykle właściciel strony pobiera od przedsiębiorców prowizję za każdy sprzedany produkt. Patrząc na to, że w największych sklepach codziennie sprzedaje się dziesiątki lub setki produktów, nawet najmniejsze prowizje pozwalają właścicielowi domeny zarobić niemałą kwotę.
Czy opłaca się sprzedawać w sklepie typu marketplace?
Na to pytanie można z ręką na sercu odpowiedzieć twierdząco. Klienci uwielbiają „targowiska internetowe”, ze względu na to, że mają bardzo łatwy dostęp do dziesiątek interesujących ich ofert. Dzięki temu mogą nie tylko robić szybkie i wygodne zakupy w sieci, ale również porównywać oferty sprzedawców i wybierać te najatrakcyjniejsze. W rezultacie można liczyć nawet na zwielokrotnienie liczby klientów swojej firmy, zwłaszcza jeśli dopiero zaczyna się prowadzić działalność w sprzedaży internetowej. Oczywiście możliwość porównywania cen jest też korzystna dla przedsiębiorców, którzy dzięki niej mogą łatwo śledzić działania konkurencyjnych firm e-commerce. Rozwinięcie działalności na platformie marketplace jest kluczem do osiągnięcia szybkiego sukcesu.