Strategia marketingowa. Co to jest i jakie przynosi korzyści?

Marketing to wszystkie działania, procesy i strategie skupiające się na relacji z klientem i korzyściach z niej wynikających. Oddziaływanie na odbiorcę odbywa się na drodze rozsądku, emocji lub odruchów instynktownych. Niezależnie od rodzaju kanału komunikacji, celów nadawcy, reklam i haseł promocyjnych, marketing zawsze będzie wpływał na odbiorcę, a nawet nią manipulował. Nie jest on czymś złym lub dobrym, to tylko narzędzie do osiągania określonych celów.

Z czego składają się strategie marketingowe?

Każda strategia marketingowa opiera się na czterech filarach: usługa lub produkt czyli to co oferujemy klientowi, cena, rabaty, oferty i promocje oraz sprzedaż i dystrybucja. Każda z tych składowych zmienia się w zależności od potrzeb rynku i konkurencji.

Jakie są rodzaje strategii marketingowych?

1. Strategia segmentacji opiera się na szukaniu docelowego klienta, poprzez przyporządkowanie go do określonej grupy według np. wieku, płci lub zainteresowań.
2. Strategia oparta na konkurencji, czyli doskonale względem innych firm oferujących podobne usługi lub produkt. Staranie się aby nasza firma była pod każdym względem lepsza niż konkurencja.
3. Strategia marketingu cyfrowego związana jest ze sferą Internetu. Wykorzystuje Inbound marketing, E-mailing, media społecznościowe oraz pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach.
4. Strategia marketingu treści czyli content marketing polegająca na wykorzystaniu tekstów, które mają funkcję perswazyjną, emocjonalną i manipulacyjną względem klienta.
5. Strategia lojalnościowa oparta jest na działaniach dbających o klienta, który ma się czuć wyjątkowo. To dbanie o jego opinię, wysyłanie mu imiennych promocji i rabatów.
6. Strategia ambasadorów marki polega na zmianie klienta w ambasadora marki, który promuje usługi i produkty firmy, w zamian za upominki, nagrody finansowe czy rabaty.
7. Strategia pozycjonowania, której celem jest stworzenie mocnej marki, która sama w sobie będzie reklamą. Jest to proces długotrwały, ale przynoszący duże korzyści.

Marketing szeptany. Co to takiego?

Tłem marketingu szeptanego jest sensacja, duża atrakcyjność oferty, czy charakter humorystyczny. Jego celem jest nadanie informacji drugiego obiegu w środowisku. Im będzie głośniej o danej ofercie tym lepiej. Marketing szeptany wykorzystuje również wirusowe rozprzestrzenianie informacji, tym samym poszerzając swoją kampanię.

Strategie marketingowe podlegają ciągłym zmianom, ponieważ rynek konsumencki również cały czas zmienia. Wydaje się, że w obecnych czasach każda firma chcąca się rozwijać, powinna mocno zainwestować w marketing.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.