Czym jest pozycjonowanie lokalne i dlaczego jest ono ważne?

Pozycjonowanie lokalne to pojęcie ściśle związane z pojęciem geolokalizacji, które wykorzystywane jest w popularnych przeglądarkach internetowych. Geolokalizacja umożliwia generowanie wyników dla zapytań z uwzględnieniem wskazanej lokalizacji danego użytkownika, w tym na przykład sklepu lub punktu usługowego.

Pozycjonowanie lokalne

Jak wspomniano powyżej, celem pozycjonowania lokalnego jest powiązanie danej oferty, w tym sprzedaży lub usługi z konkretną okolicą, którą może być na przykład miasto lub dzielnica. Ponadto, pozycjonowanie pozwala na wyświetlanie wyników dotyczących danej oferty na wysokiej pozycji, co w znacznym stopniu przekłada się na rozpowszechnienie informacji na temat danego podmiotu, zwiększenie widoczności jego witryny oraz wymierne zyski. Badania jasno bowiem pokazują, że większość internautów preferuje poszukiwania informacji w formie frazy lokalnej, kosztem frazy ogólnej. Ponadto, preferencje te wpływają na późniejsze decyzje zakupowe oraz nawiązywanie bezpośredniego kontaktu kupującego ze sprzedającym. Nie można również zapominać o tym, że frazy lokalne wpisywane się nie tylko przez osoby zamieszkujące dany obszar, ale również przez te, które znajdują się na nim chwilowo, na przykład w związku z podróżą.

Pozycjonowanie lokalne – typowe branże

Wśród najbardziej popularnych zapytań dotyczących oferty runku lokalnego, użytkownicy internetu zgodnie wymieniają: gastronomię, rozrywkę, usługi, sklepy, zdrowie, a także pomoc drogową.

Skutecznie pozycjonowanie lokalne

Aby zwiększyć skuteczność pozycjonowania lokalnego, a tym samym podnieść szanse nawiązania kontaktu z kupującym i finalizacji transakcji, należy wykonać szereg działań, które dotyczą między innymi: zaakcentowania kluczowych fraz, zyskania pozytywnych opinii klientów czy stworzenia poprawnie i szybko działającej mobilnej wersji strony internetowej.

Efektywne pozycjonowanie lokalne – na co należy zwrócić uwagę

Jak zaznaczono, skuteczne pozycjonowanie lokalne wymaga swoistej optymalizacji strony internetowej, poprzez którą rozumie się między innymi: zastosowanie właściwych słów kluczowych, nagłówków zawierających frazy kluczowe, przyspieszenie ładowania strony oraz jej przejrzysty układ. Wszystkie informacje zawarte na witrynie muszą być na bieżąco aktualizowane oraz przede wszystkim precyzyjne. W tym wypadku, dane teleadresowe należy uzupełnić również o wycinek mapy z zaznaczoną lokalizacją oraz propozycją dojazdu. Ponadto, warto stworzyć wizytówkę w Google Moja Firma oraz uzupełniać ją o informacje na temat stałej oraz bieżącej oferty podmiotu. Nieodzownym elementem wizytówki są również pozytywne opinie kupujących, które są nie tylko potwierdzeniem wiarygodności oferenta, ale również przekładają się na wysokie pozycjonowanie.