Czym jest pozycjonowanie lokalne i dlaczego jest ono ważne?

Pozycjonowanie lokalne to pojęcie ściśle związane z pojęciem geolokalizacji, które wykorzystywane jest w popularnych przeglądarkach internetowych. Geolokalizacja umożliwia generowanie wyników dla zapytań z uwzględnieniem wskazanej lokalizacji danego użytkownika, w tym na przykład sklepu lub punktu usługowego.

Pozycjonowanie lokalne

Jak wspomniano powyżej, celem pozycjonowania lokalnego jest powiązanie danej oferty, w tym sprzedaży lub usługi z konkretną okolicą, którą może być na przykład miasto lub dzielnica. Ponadto, pozycjonowanie pozwala na wyświetlanie wyników dotyczących danej oferty na wysokiej pozycji, co w znacznym stopniu przekłada się na rozpowszechnienie informacji na temat danego podmiotu, zwiększenie widoczności jego witryny oraz wymierne zyski. Badania jasno bowiem pokazują, że większość internautów preferuje poszukiwania informacji w formie frazy lokalnej, kosztem frazy ogólnej. Ponadto, preferencje te wpływają na późniejsze decyzje zakupowe oraz nawiązywanie bezpośredniego kontaktu kupującego ze sprzedającym. Nie można również zapominać o tym, że frazy lokalne wpisywane się nie tylko przez osoby zamieszkujące dany obszar, ale również przez te, które znajdują się na nim chwilowo, na przykład w związku z podróżą.

Pozycjonowanie lokalne – typowe branże

Wśród najbardziej popularnych zapytań dotyczących oferty runku lokalnego, użytkownicy internetu zgodnie wymieniają: gastronomię, rozrywkę, usługi, sklepy, zdrowie, a także pomoc drogową.

Skutecznie pozycjonowanie lokalne

Aby zwiększyć skuteczność pozycjonowania lokalnego, a tym samym podnieść szanse nawiązania kontaktu z kupującym i finalizacji transakcji, należy wykonać szereg działań, które dotyczą między innymi: zaakcentowania kluczowych fraz, zyskania pozytywnych opinii klientów czy stworzenia poprawnie i szybko działającej mobilnej wersji strony internetowej.

Efektywne pozycjonowanie lokalne – na co należy zwrócić uwagę

Jak zaznaczono, skuteczne pozycjonowanie lokalne wymaga swoistej optymalizacji strony internetowej, poprzez którą rozumie się między innymi: zastosowanie właściwych słów kluczowych, nagłówków zawierających frazy kluczowe, przyspieszenie ładowania strony oraz jej przejrzysty układ. Wszystkie informacje zawarte na witrynie muszą być na bieżąco aktualizowane oraz przede wszystkim precyzyjne. W tym wypadku, dane teleadresowe należy uzupełnić również o wycinek mapy z zaznaczoną lokalizacją oraz propozycją dojazdu. Ponadto, warto stworzyć wizytówkę w Google Moja Firma oraz uzupełniać ją o informacje na temat stałej oraz bieżącej oferty podmiotu. Nieodzownym elementem wizytówki są również pozytywne opinie kupujących, które są nie tylko potwierdzeniem wiarygodności oferenta, ale również przekładają się na wysokie pozycjonowanie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *